Hoe lang kan je een geheim met je meedragen?

Annick Morel 01 juli 2022
Dit debuut is een echte WOIIroman geworden. Het boek is opgedeeld in hoofdstukken die zich in twee verhaallijnen afspelen, elk in een andere tijd.
De eerste speelt zich af in 1944 in Lochem waar de tweede wereldoorlog volop aan de gang is. We volgen Victoria die om haar ouders uit de financiële problemen te halen overweegt te trouwen met haar jeugdvriend Robert. Maar al snel merk je als lezer dat er meer is dan Robert laat uitschijnen. Victoria heeft al snel ook geheimen waar ze haar omgeving buiten houdt.
De tweede verhaallijn speelt zich 75 jaar later af. Iris, een journaliste uit Amsterdam, vindt in een oud takaksdoosje 2 foto’s en gaat dmv een advertentie op zoek naar het verhaal achter deze foto’s. Zo komen Victoria en Iris met elkaar in contact. Victoria besluit om in het reine te komen met het verleden en een groot geheim dat ze met zich meedraagt openbaar te maken en Iris is degene die hierbij zal helpen door het te publiceren. De start van enkele spannende gebeurtenissen.
Het boek leest vlot en houdt je als lezer geboeid. Ik had het boek uit in 2 dagen.

Meer recensies van Annick Morel