Zoete zoete wraak BV., een hilarisch boek vol humor

Ans Duquesnoy 01 oktober 2020
Zoete, zoete wraak B.V., een hilarisch boek vol humor.

Victor Alderheim, een kunsthandelaar in Stockholm, is gescheiden van zijn vrouw, met medenemen van haar aanzienlijke erfenis.
Jenny blijft berooid achter. Ook zijn, door hem niet erkende zoon Kevin, heeft hij van zich afgeschud door hem achter te laten in een savanne in Kenia.
Daar wordt hij geadopteerd door Ole Mbatian, die van hem een Masai krijger maakt.

Vijf jaar later keert Kevin terug naar Stockholm en ontmoet daar Jenny, zij willen wraak op hetgeen hen is aangedaan.
Toevallig, hoewel in de boeken van Jonasson is dat niet toevallig, ontmoeten ze Hugo Hamkins die een bedrijfje is begonnen dat zich richt op het nemen van wraak……….
Zonder dat Hugo het zelf in de gaten heeft, heeft hij ineens twee werknemers; Jenny en Kevin.
Gezamenlijk zoeken zij naar wegen Hugo in diskrediet te brengen, een geweldige humoristisch geschreven, wraakactie volgt.
Door het hele boek heen maken we ook kennis met de kunstenares Irma Stern, haar schilderijen hebben ook een prominente rol in het verhaal.

Ik heb van de eerste tot de laatste pagina van dit boek genoten, Jonas Jonasson verstaat de kunst een absurdisch boek te schrijven op een manier dat je er wel van moet genieten.

Meer recensies van Ans Duquesnoy