'Je bent prachtig', een boek dat je echt wilt lezen en uitlezen, geschreven door Ann Napolitano

Ans Duquesnoy 12 maart 2024
Je bent prachtig, een familieverhaal dat zich afspeelt tussen 1960 en 2008, geschreven door Ann Napolitano.

Je bent prachtig, is een boek over 4 Italiaanse zussen, moeder Rose en vader Charlie, en een basketballer William.
De zussen zijn Julia, Sylvie en de tweelingzussen Emeline en Cecilia.
Julia, de oudste zus, leert William kennen en wordt verliefd op hem. Hij wordt volledig opgenomen in de hechte familie en zij trouwen en zijn aanvankelijk erg gelukkig met elkaar. William heeft een moeilijke jeugd gehad, zijn zusje is overleden en zijn ouders interesseren zich nauwelijks in hem.
Hij is eigenlijk dus een eenzame jonge man.
Een ingrijpende gebeurtenis leidt ertoe dat zij gaan scheiden en Julia verhuist naar een andere stad.
Inmiddels is ook de vader overleden en verhuist moeder Rose ook naar een andere stad.
Dan wordt Sylvie verliefd op William en dat blijkt wederzijds te zijn, als Julia dit uiteindelijk hoort valt dit haar erg zwaar.

Het boek leest gemakkelijk, is in een prachtiger stijl geschreven, het lijkt wel of je de familie Padavano persoonlijk kent.
Het is een boek dat werkelijk de moeite waard is om te lezen, ik heb ervan genoten.

Meer recensies van Ans Duquesnoy