Een heel spannend boek, aanrader !

Ans Duquesnoy 29 augustus 2023
Dit was mijn eerste kennismaking met deze schrijver, had hiervoor nog nooit een boek van hem gelezen.
In mijn beleving is het boek de moeite waard om te lezen; het is een echte horror thriller.
Dit is de tweede uitgave van het boek, het is in 1983 ook in het Nederlands verschenen, er is een film over het boek, die ik niet gezien heb.

Pa Jack krijgt een baan als conciërge in een hotel, een hotel dat ver van steden en dorpen, in the middle of nowhere, gebouwd is.
Jack had in het verleden een alcoholprobleem, is een zoon uit een gewelddadige familie en wil zijn zoon Danny hiervoor behoeden, maar dat lukt hem niet altijd.
Stephen King beschrijft op onnavolgbare wijze de onderlinge verhoudingen binnen het gezin Torrance.
Het gezin raakt ingesneeuwd in het hotel, er gebeuren vreemde zaken die het daglicht zeker niet kunnen verdragen.
Zoon Danny wil een goede en liefhebbende zoon zijn, maar hij is bang en heeft voorgevoelens die vaak uitkomen.
De dingen die hem overkomt vergeet je niet snel.
Ook zijn moeder Wendy heeft het moeilijk, maar gezamenlijk doen ze hun uiterste best iets van hun leven te maken.
Der spanning in het boek loopt langzaam op, maar al lezende is dat niet erg, je blijft verdergaan omdat je nieuwsgierigheid dat van je eist.
Het boek is goed doordacht en diepgaand, de dialogen zijn indringend. De familie probeert elkaar liefde en genegenheid te schenken, ondanks de verschrikkelijke dingen die gebeuren.

Meer recensies van Ans Duquesnoy