Thuiskomst, geschreven door Reina Crispijn, een echte feel good roman

Ans Duquesnoy 23 januari 2024
Nadja Laméris, de hoofdpersoon uit dit boek wil na het lezen van brieven van haar overleden moeder, haar vader is onlangs ook overleden, , niets meer te maken hebben met haar zogenaamde stiefmoeder.
Ze besluit te vertrekken naar haar enige familieleden die op het eiland Trellingerland wonen en daar een pension leiden en bezitten.
Na haar aankomst daar wordt ze liefdevol ontvangen en ze voelt zich al heel snel thuis op het eiland.
Hoewel haar familieleden haar graag bij zich willen houden besluit ze toch een huis te kopen op het eiland en daar te gaan wonen.
Ze maakt al snel wat vrienden, helaas is niet iedereen zo goed als ze denkt.
Ook zoekt ze een baan die ze heel snel vindt in een speelgoedwinkel, waar ook handgemaakte poppen worden verkocht die kunnen dienen als poppen in een poppenkastvoorstelling.
Barthold wordt wel een heel speciale vriend waar ze veel van gaat houden.
Samen besluiten ze toch eens te gaan uitzoeken waar de roots van haar moeder lagen, dit blijkt lastiger als ze gedacht hebben.
Kortom het is een boek dat je met veel plezier zult lezen; de schrijfster heeft ook heel mooie achtergronden beschreven die erg boeiend zijn.
Het is een boek dat je niet snel zult wegleggen, een echte feel good roman; ik kijk uit naar een volgend boek van Reina Crispijn.

Meer recensies van Ans Duquesnoy