Rosamund geschreven door Rebecca West

Ans Duquesnoy 24 april 2023
Het derde en laatste deel uit de trilogie over de familie Aubrey heb ik ook weer met veel plezier gelezen.
Het boek speelt zich af in de jaren na de eerste Wereldoorlog, een tijd waarin de zussen Mary en Rose genieten van hun optredens als pianistes.
Zij genieten met volle teugen van de mooie reizen en verblijven in luxe hotels maar de oorlog heeft wel zijn sporen bij de zusjes achtergelaten.
Zo missen zij hun ouders en broer Richard, dit komt regelmatig terug in het boek.
Dan komt hun nichtje, Rosamund , in beeld; zij neemt een beslissing die haar leven voorgoed verandert en waar Mary en Rose niet gelukkig mee zijn.
Ook Rose ontmoet eindelijk haar grote liefde; daardoor verandert haar hele leven, maar ook haar kijk op leven en toekomst.
Het is een prachtige trilogie, die, ook al zijn de boeken al jaren geleden geschreven, boeiend blijven

Meer recensies van Ans Duquesnoy