Tegenlicht

Aspen 20 juni 2020
In Tegenlicht volgen we Vera in zowel het verleden als in het heden. In haar jeugd heeft ze het erg moeilijk gehad. Haar moeder had een psychiatrische stoornis, haar vader is erg autoritair en op school wordt ze continu gepest. Haar verleden speelt voortdurend door in het heden waarin ze al 20 jaar getrouwd is met Lucien, samen hebben ze een fijn het huis t’ford, en werkt ze met plezier als dierenfotografe. Toch lijkt haar verleden haar te achtervolgen en is ze niet gelukkig.

Ik vond vooral de stukken uit het verleden erg indrukwekkend. In die tijd ging alles nog anders en dit maakte veel indruk op mij. Hoe haar vader en oma met de situatie omgingen maar ook wat er op school gebeurde. Voor mijn gevoel is dit erg mooi neergezet. Met de stukken uit het heden had ik in eerste instantie wat minder maar naarmate het verhaal vorderde en ik Vera meer begin te begrijpen werden deze stukken ook steeds interessanter om te lezen.

De opbouw van het verhaal vond ik erg mooi gedaan. Er wordt begonnen met een fragment en hier wordt gedurende het verhaal naar toe gewerkt. Hierdoor zat ik direct in het verhaal. De hele korte hoofdstukken maakte ook dat ik steeds door bleef lezen en de afwisseling tussen het verleden en heden maakte het interessant.

Meer recensies van Aspen