Terug bij de peculiars

Ondanks alles wat de peculiars tot nu toe hebben moeten doorstaan, staat hen een nieuwe uitdaging te wachten. Een prophecy zorgt ervoor dat de kinderen samen moeten werken en gezamenlijk naar een oplossing moeten zoeken. Onderweg maken ze nieuwe vrienden en komen ze oude bekenden tegen.

Jakob en de andere kinderen hebben al heel wat meegemaakt en dat merk je in dit boek, ze krijgen eigenlijk geen moment rust. Ik merkte wel dat dit boek naar iets toe werkte wat eigenlijk niet in dit deel gebeurde, waardoor ik extra uitkijk naar het volgende deel, maar wel wat miste in dit boek. Ik ben en blijf wel dol op de personages en groepsdynamiek, wat op veel momenten een lach op mijn gezicht heeft gebracht. Ook komen er enkele nieuwe karakters in dit boek voor waar ik toch ook wel dol op ben geworden. Jakob vind ik ook wat volwassener, hij heeft wat meer zelfvertrouwen gekregen, wat erg helpt, maar hem ook wel in de problemen brengt.

Al met al vond ik dit een best leuk boek, maar niet zo weerzinwekkend als de andere delen, het heeft mij wel erg benieuwd gemaakt naar het laatste deel. Ik ga denk ik maar de hele serie herlezen, aangezien de auteur zijn tijd neemt voor het schrijven, en ik deze karakters eigenlijk niet kan missen.

Meer recensies van Astrid van den Burg