Fantasy die je aangrijpt

Dit boek was episch.

Ik had al een tijd geen boek meer gelezen van Sarah J. Maas, en dit boek heeft mij echt aangegrepen. Ik kwam in crescent city en wist niet wat ik moest verwachten, aangezien er tijd werd genomen voor de worldbuilding maar na een tijdje wist ik dat ik het boek geweldig zou vinden en dat het wellicht al wel 5 sterren waard zou zijn. En ik had goed gedacht. Dit boek gaat bij mij zorgen voor een echte book hangover, gelukkig heb ik er genoeg tabs in gedaan, dan kan ik de leukste stukkken nog teruglezen.

Ik had verwacht dat er veel romance in dit boek zou zitten, en ja het zit er echt in maar voor mij was dat niet de hoofdboodschap van dit boek. Vriendschap en familie en de liefde daarvoor is van groot belang in dit verhaal, en ik vond dat echt tof. Verder vond ik de setting waarin het boek zich afspeelt ook interessant, de stad met de verschillende bevolkingsgroepen zorgt ervoor dat er ook serieuze onderwerpen aan bod komen, zoals discriminatie en de verhoudingen tussen arm en rijk.

Als je de andere boeken van Sarah J Maas al goed vond dan kan je deze zeker niet missen. Ik kan niet wachten tot het volgende boek!

Meer recensies van Astrid van den Burg