Nadat ik van meerdere mensen gehoord had dat ze lastig in het boek konden komen, was ik met een beetje angst begonnen aan De Genadigen. Ik ging er dus ook in, met het idee dat ik het niet snel uit zou kunnen lezen, en daar had ik inderdaad gelijk in. Het eerste deel van dit verhaal, loopt niet vlot en heeft een matige wereld opbouw. Dit zorgt ervoor dat je in het begin van het boek er niet heel veel van begrijpt, wat waren die kasten nu precies? Wat hebben tanden ermee te maken? enzovoort.
Na een bladzijde of 125 kwam ik eindelijk in het verhaal, dit is wat langer dan de gemiddelde YA boeken die de meesten lezen, maar ik vond het tot daar toe niet zo erg dat ik bijvoorbeeld eerder zou gaan stoppen met lezen. Maar toen begon het verhaal eigenlijk pas echt! Er zitten veel onverwachte wendingen in het verhaal, en de hoofdpersonen maken dan ook grote veranderingen mee. Ik wil niet te veel dingen kwijt, maar als een fantasy-fan was dit wél mijn boek. De lugubere aspecten vullen voor mij het verhaal en de sfeer daarvan aan, en het deed mij zelfs wel een beetje denken aan Game of Thrones. Ondanks dat er toch nog wat clichés in het verhaal verwerkt zitten, wat misschien niet voor iedereen tof is om te lezen, raad ik dit boek wel aan.

Reacties op: Young Adult fantasy met luguber tintje

De genadigen - Margaret Owen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,99 Bestel het e-book € 9,99