Lessen van goden aan het hof

Astrid van den Burg 21 augustus 2022
Het is zo leuk om een boek te lezen van een auteur die ik persoonlijk ken! Nu kon ik eindelijk lezen waar Ellis zo lang al mee bezig was.

Deze keer kom je als lezer in een wereld met Egyptische goden. Ik wist al wel wat van de goden maar het was toch erg interessant om meer over ze te weten te komen. De scenes aan het hof vond ik dan ook het leukst. Toen het verhaal eenmaal wat verder opgang was zat ik er wat beter in, ik ben namelijk dol op krachten, intriges en high stakes in een fantasy boek. Eenmaal aan het hof was er ook zelfs een romance, dit ging misschien iets te snel voor mijn smaak maar ik vond het heerlijk om te lezen. Ook de hechte band die Yanara heeft met haar familie, en dat haar zus Asenath haar ook aan het hof kon steunen vond ik erg goed geschreven.

Iets wat ik minder vond aan dit boek was dat er aan het hof erg veel nieuwe karakters bij kwamen. Ik had het denk ik leuker gevonden als er meer over Atem en Djoser in zat, het waren leuke karakters maar ik had toch meer diepgaande vriendschappen willen zien voor Yanara aan het hof. Nu heb ik het gevoel dat ik ze nog niet zo goed ken.

Het einde was ongelooflijk spannend! Ik hoop echt dat er een deel 2 komt want ik weet even niet wat ik ervan vind als dit het echte einde is.

Meer recensies van Astrid van den Burg