Einde van een sterke trilogie

In het laatste deel van deze serie lezen we mee met Safire, de commandant van het leger van Dax. Safire vond ik een erg tof karakter, die weet wat ze wil, tenminste in het begin van het boek. Want er veranderen nogal wat dingen voor haar in dit boek.

Opnieuw waren er in dit deel verhalen 'verweven'. (Sorry kon het niet laten). Soms staat er in delen van de verhalen die je eerst leest voordat je weet hoe het echt zit meer dan dat je in eerste instantie denkt. Uiteindelijk komen de verhalen samen met de personages en dan weet je wat er gebeurd.

Er gebeurden veel dingen in dit laatste deel waardoor ik er zo doorheen vloog. Een wat minder aspect vond ik het einde, het kwam voor mij allemaal nét iets te goed, net iets te snel. Misschien kwam het ook omdat ik meer wilde van de karakters, maar dit is alleen tegen het einde aan voor mij.

Ik ben echt dol geworden op de karakters, ze komen erg oprecht op mij over, en ik zou voor ze door het diepe gaan. Ik vond de relaties in deze serie erg tof, laten we zeggen dat ik veel pagina's heb gezwijmeld tijdens het lezen. Ik mis ze nu al.

Bovenal komen in dit laatste deel de draken weer terug!!!!!!!!!! Zeker het (her)lezen waard.

Meer recensies van Astrid van den Burg