Mysterie in een herberg

Ik was erg benieuwd naar deze nieuwe serie van Sara Holland maar toen ik eenmaal in dit boek begon kwam het voor mij wat moeizaam op gang. Er gebeuren vreemde dingen die Maddie niet kan verklaren en ze krijgt ineens een grote verantwoordelijkheid over zich heen terwijl ze eigenlijk een leuke zomer wilde hebben.

Ik kon me niet helemaal goed inleven in Maddie, dit kwam vooral door de manier waarop ze met dingen omgaat. De wereld in en rondom Havenfall is wel goed beschreven, het lijkt me heerlijk om naar zo'n berglandschap op vakantie te gaan. En Sara Holland liet hier zeker haar schrijfkunsten zien. Een groot minpunt was voor mij dat ik sommige gebeurtenissen al van te voren aan zag komen, wat toch een beetje de spanning weghaalde. Tegen het einde aan kon ik wel niet meer stoppen met lezen, en dat maakte veel goed. Er blijven nog wel genoeg vragen open voor een volgend deel, waar ik dan toch wel benieuwd naar ben.

Meer recensies van Astrid van den Burg