Goede YA fantasy van Nederlandse bodem

Ik lees bijna nooit een fantasy van Nederlandse bodem, maar na het lezen van de achterflap was ik toch wel benieuwd naar het boek. Eenmaal begonnen viel de schrijfstijl mij direct op, het is wat anders dan de meeste boeken en ik moest er eerst ook erg aan wennen. Verder in het boek merk je wel dat de schrijfster een bepaalde sfeer op probeert te roepen, waardoor het verhaal meer mysterie kreeg.

Dit komt ook door de setting van het boek, waarbij Dago zich noodgedwongen aansluit bij een sekte. Hij maakt veel mee in dit boek, waardoor je erg met hem meeleeft. Het verhaal bevat ook gore wat het extra spannend maakte om te lezen.

Al met al vind ik het zeker een aanrader, zeker als je vaker boeken wil lezen van Nederlandse schrijvers.

Meer recensies van Astrid van den Burg