Lezersrecensie

Lekkere zomerthriller!

De boeken van Suzanne Vermeer zijn voor mij ultiem vakantie genot. Heerlijke boeken om op een ligstoel te lezen bij het zwembad. De verhalen zijn meestal niet te moeilijk of te spannend. Maar gewoon lekker relax en toch een beetje mysterieus.

Pien vindt na de dood van haar moeder een vreemde brief. De brief doet vermoeden dat Piens moeder niet helemaal eerlijk tegen haar is geweest en dat ze iets geheim voor haar hield. Ze gaat met haar beste vriendin op onderzoek uit op het eiland Madeira waar haar moeder woonde toen ze zwanger raakte van Pien. Maar op een zoektocht naar antwoorden worden ze op elke manier tegengewerkt.

Ik krijg spontaan een vakantiegevoel wanneer ik lees over de prachtige omgeving van Madeira. De prachtige bloemen, de 'groene' omgeving. Pien en Leo zijn dan ook echt vakantie aan het vieren tijdens hun speurtocht. En dat maakt het een heerlijk zomers boek.

De zoektocht gaat in eerste instantie niet heel voorspoedig maar dat maakte het naar mijn idee wel een stuk realistischer. De onderhuidse spanning is aanwezig wanneer ze ook nog eens tegengewerkt worden. Dat maakt je nog nieuwsgieriger dan je al was. Ook de dynamiek van de vriendinnen is erg leuk. Dit vond ik zeker een van de betere boeken van Suzanne Vermeer.

Meer recensies van AuroraBearheart

Gesponsord