Gezellig puzzelen

Beertl 03 mei 2024
Voor de leesclub de Boekenreizigers Olv Erna Eikhoudt mocht ik De Christiemoorden van De mij onbekende Belgische auteur Dominique Biebau lezen. Wat een heerlijke cozy crime was dit. Een smakelijk tussendoortje. Zonder ergens gruwelijk te zijn weet het de spanning toch tot het einde goed vast te houden. Leuk ook dat alle hoofdpersonen vrouwen zijn. En natuurlijk dat de rode draad het werk van Agatha Christie is, de schrijfster die ik, zoals zovelen, verslonden heb in mijn jeugdjaren. Het maakt dat ik zin heb, om geheel tegen mijn gewoonte in deze detectives nog eens te gaan herlezen. Het verhaal gaat over Judith, die als bibliothecaresse werkt en plots boeken van Agatha Christie ontvangt, met geheimzinnige boodschappen daarbij. Al snel blijkt dat de boeken met de aanwijzingen gerelateerd kunnen worden aan misdaden die in haar gemeente gepleegd worden. Samen met de dames van de boekenclub en rechercheur Isabelle besluit ze deze zaken te gaan onderzoeken en te ontdekken waarom juist zij de ontvanger van de boeken is. Welk geheim schuilt er in haar verleden? Ondertussen heeft ze te maken met een nieuwe collega in de bibliotheek; Geoffrey. Aanvankelijk is hij een doorn in haar oog,die haar routines verstoord, om vervolgens een gewaardeerde kracht te worden,maar dan te veranderen in een hoofdverdachte. Hoe zal dit aflopen?

Meer recensies van Beertl