Heerlijk wegdromen met Polly en Neil

Bibiboekt 06 augustus 2020
Als Polly en Chris' hun bedrijf failliet is gegaan komt Polly op een keerpunt in haar leven. Chris gaat bij zijn moeder wonen en Polly gaat op zoek naar een nieuw huis. Dat blijkt nog niet zo makkelijk want een beetje appartement is niet te betalen. Zo komt ze terecht in Mount Polbearne, op een appartementje op een geteideneiland.
Hoewel het appartement niet in beste staat is en haar huisbaas mevrouw Manse, een eersteklas hork die de bakkerij runt, probeert ze er het beste van te maken. Ze maakt vrienden met de vissers en ontmoet de vriendelijke maar vreemde Amerikaanse imker.
Om zich bezig te houden gaat Polly brood bakken. Daar zijn sommigen bewoners maar wat blij mee aangezien het brood van mevrouw Manse niet te eten is. Zo ontstaat er een soort hilarische geheime handel in Polly's brood. En natuurlijk komt Manse er achter...

Het verhaal van Polly is zo beeldend verteld dat je het brood bijna kan ruiken en de zee bijna kan horen. De personages zijn herkenbaar en het duurt niet lang tot je met ze meeleeft. Ook de papegaaiduiker Neil die zich in Polly's huis ophoudt is een hele leuke aanvulling! Wie wil er nu geen Neil?
Naarmate het verhaal verder gaat komt er wat meer verdieping in het verhaal. Er komen herinneringen uit het verleden, liefde en rouw naar boven.
Ik kan nu al niet wachten om verder te gaan in het volgende deel; Zomer in de kleine bakkerij!

Meer recensies van Bibiboekt