Lezersrecensie

Sintel en Vuur (3,5 sterren)

Boek2Musch 10 mei 2024

‘Sintel en Vuur’ van Mari Li heeft net zoals het eerste deel een prachtige hardcover! Met een schitterende blauwe achtergrond wordt de zwarte roos van As met daarbij de doornen afgebeeld.
De titel staat op het boek in het donkergoud. Het past allemaal
erg mooi bij elkaar.

Het verhaal

Sintel heeft haar koninklijke familie, haar thuis en haar kroon verloren. Sindsdien zwerft ze samen met Stiarra, Tefra, Baskar en Jokarn door het Koninkrijk As op zoek naar een veilig onderkomen. Al snel blijkt dat Kaul, de nieuwe heersende Ká weet dat Sintel nog leeft en druk op zoek is naar haar en haar bondgenoten.

Sintel heeft onderdak gevonden bij de stiefvader van Baskar in zijn kasteel in Skarn. Sintel wordt met open armen door hem ontvangen. Toch voelt Sintel een soort van dreiging en die wordt al snel bevestigd. Ze komt er achter dat Baskar’s stiefvader een dubbele agenda heeft. Haar bondgenoten die begint ze ook te wantrouwen want zijn die allemaal nog wel loyaal? Het is een gevaarlijk spel waar Sintel zich in bevindt. Hoe hoog is de prijs voor het terugwinnen van haar troon? Ze worstelt met haar gevoel van verraad en de liefde…..

Mijn mening

Heerlijk om nadat ik Sintel en As heb dichtgeslagen, die met een cliffhanger eindigt gelijk deel twee kan openslaan om verder te lezen. Tof om gelijk te zien dat in ‘Sintel en Vuur’ ook de handige landkaart staat en is voorzien van de mooie chapter-art. Deze serie krijgt een mooi plekje in mijn boekenkast.

In ‘Sintel en Vuur’ komt, net zoals in het vorige deel, veel actie voor. En het gevaar ligt constant op de loer. Daarnaast zijn Sintel en haar bondgenoten het niet altijd met elkaar eens. Dit levert soms pittige discussies op, de stekelige doornen van de Sintel zijn dan echt wel voelbaar. Naar mijn mening zet ze terecht haar stekelige doornen op. Haar personage heeft het echt moeilijk. Sintel voert hele gesprekken in haar hoofd en ze worstelt met haar gevoelens. Ze voelt zich enorm verraden en snapt niet wat voor spelletjes er gespeeld worden. Het wantrouwen wordt groter en groter. Sintel sluit zich daardoor af voor de mensen die haar lief hebben.

Het verraad is zo door Mara Li omschreven dat ik de worsteling van Sintel wel begrijp. In een heftige situatie wordt de waarheid duidelijk waarom het personage (nee ik noem geen naam) zo gehandeld heeft. Wanneer Sintel zich dit na die heftige situatie beseft heb ik een traantje wegpinkt. Wat een moeilijk en vervelend politiek spelletje is er gespeeld…..

Door de vlotte schrijfstijl van de auteur ben ik voordat ik het weet op de laatste bladzijde van ‘Sintel en Vuur beland. Na het lezen van de laatste regel sla ik het boek met een voldaan gevoel dicht. Een mooi einde heeft Mara Li voor haar duologie bedacht.

‘Sintel en Vuur’ krijgt van mij 3,5 sterren.

Meer recensies van Boek2Musch

Gesponsord