Een fijne feelgood met diepgang

boekenbeschrijfster 18 januari 2024
‘De kleine theetuin brengt geluk’ is het derde deel in de serie over de kleine theetuin. De delen zijn in principe prima los van elkaar te lezen, maar voor de volledigheid van het hele verhaal rondom de personages is het aan te raden om de vorige delen eerst te lezen voordat je aan dit boek begint.

Anne West vertelt het verhaal voornamelijk vanuit Sarah en geregeld ook vanuit Emma. Hierdoor leer je deze personages goed kennen en weet je soms al meer over hen dan de personen in het boek zelf. Je wil ze soms voor iets behoeden wat natuurlijk niet kan. Daar wil ik mee aangeven dat je helemaal in het boek wordt meegenomen. Heerlijk! Je waant je weer even op Texel en je krijgt zin om een bezoekje te brengen aan die kleine theetuin.

West heeft ervoor gekozen om wat zwaardere thema’s aan te halen in dit verhaal zonder dat het een zwaarmoedig boek wordt. Lees vooral zelf even om welke thema’s het gaat. Ik wil namelijk geen spoilers weggeven. Het zijn in ieder geval twee bijzondere verhaallijnen van twee krachtige vrouwen, die op een mooie manier uiteindelijk met elkaar verweven raken. Sarah en Emma hebben het niet gemakkelijk gehad en het is knap om te zien wat voor vrouwen ze zijn geworden die ze nu zijn. Zeker als je stukje bij beetje steeds meer leest over hun verleden.

Wanneer je eenmaal in het verhaal van ‘De kleine theetuin brengt geluk’ bent meegenomen, blijf je het liefste lekker doorlezen. Je bent heel benieuwd hoe het Sarah en Emma vergaat. De ene verhaallijn wordt wat completer afgerond dan de andere. Al met al is het een hele fijne feelgood roman met diepgang om te lezen.

Meer recensies van boekenbeschrijfster