Favoriete deel tot nu toe

boekenbeschrijfster 09 november 2019
Volgens mij is het met De zeven zussen-serie heel zwart/wit: of je vindt het een geweldige reeks boeken of je vindt er niets aan. Ik behoor in ieder geval tot de eerste categorie. En dit derde deel ‘Schaduw’ is mijn favoriet tot nu toe. De reden? Star is een erg interessant personage. Ook al lijkt er weinig groots te gebeuren; ik vind dat ze een bijzondere ontwikkeling doormaakt en toch al die tijd zichzelf blijft.

Lucinda Riley heeft er bij dit derde deel voor gekozen om het hele gebeuren rondom de erfenis van Pa Salt niet uitgebreid mee te benoemen. Dat werd in de vorige twee delen wel gedaan. Voor de lezers die deze boeken op volgorde lezen (en dat zullen de meesten zijn), is het fijn dat je nu in één keer door kunt naar het verhaal van Star. Ook zij gaat op zoek naar haar verleden, waardoor er ook verschillende hoofdstukken uit het verleden voorbij komen. Dat maakt je nieuwsgierig, waardoor je lekker door blijft lezen. Ook de fijne schrijfstijl van Riley zorgt daarvoor.

Tijdens het lezen van ‘Schaduw’ probeer je zelf te bedenken wat er met Star gaat gebeuren en met welke geliefde zij eventueel zal overblijven. De auteur lijkt je in een bepaalde richting te willen sturen, maar of dat ook klopt…? Een andere ontknoping was ook passend geweest. Meer kan ik er niet over zeggen zonder iets van het plot te verklappen. Al met al heb ik enorm van dit derde boek genoten en kijk ik uit naar deel 4.

Meer recensies van boekenbeschrijfster