Vermakelijk boek

Ik ben een grote fan van Kiera Cass haar eerdere boeken en begon dan ook vol verwachting aan De Beminde.

Het verhaal gaat over Hollis die in het kasteel van de koning woont. De koning is klaar om te trouwen en zijn oog valt op haar. Hollis dacht dat koningin worden precies was wat ze wou, maar naar mate de koning meer intresse in haar toont begint ze meer te twijfelen.

Ehh.. het doet me pijn om te typen maar dit boek viel me een beetje tegen.
Het begin van het verhaal miste wat achtergrond informatie die de wereld en (met name) Hollis een duidelijker beeld zouden hebben gegeven.

Iets over de helft van het boek gaat het verhaal in zo'n snelvaart, het was hierdoor niet heel volgbaar meer. Het was wel duidelijk wat er precies gebeurde enzo, maar de snelheid maakte de emotionele connectie die ik had met het verhaal en de personages nog dunner.

Al met al is het wel oprecht een vermakelijk boek. Drie sterren betekent voor mij tenslotte dat het een prima boek was. Alleen als je het boek begint met het idee van vijf sterren (zoals ik dus deed) is er de kans dat je wat teleurgesteld zult raken.

Meer recensies van Boekenzuurstof