Project X

Booksanddrawings_ 16 december 2023
In Woorden van glas volg je Summer en Nova. Zij leren elkaar kennen in de nablijf klas van school,daar blijken ze het ondanks hun verschillen al snel over één ding eens te zijn: op het Corbeau moeten dingen anders. En dus besluiten Summer en Nova een anonieme website op te richten waar leerlingen filmpjes in kunnen sturen over alles wat er misgaat op school.

De schrijfstijl is erg fijn, het is vlot geschreven op een manier waardoor je helemaal het verhaal in wordt getrokken. Ook zijn de verschillende toevoegingen van brieven,emailtjes,appjes en stukjes uit politieverhoren erg interessant want vooral door de politieverhoren wordt je meteen aan het denken gezet waar dit verhaal mogelijk heen kan gaan.

Wat erg leuk gedaan is, is dat Nova en Summer elkaar op het begin van het boek elke dag ontmoeten in de nablijf klas waar ze allebei naartoe moeten. Daar groeien ze naar elkaar toe, omdat ze allebei een keer de dupe zijn geworden van een pesterij/roddels, en daardoor project X beginnen. Waardoor hun vriendschap eigenlijk meteen op het begin van het boek zich al aan het ontwikkelen is.

Het boek heeft ook een boodschap die aangeeft hoe het eraan toe kan gaan op scholen met pesten en sociale druk, en zeker nu met ook nog de vele internet platforms waar je alles op kan zetten zonder andermans toestemming.

Dit (e-) boek mocht ik ontvangen als recensie exemplaar van de uitgeverij in ruil voor een eerlijke recensie,bedankt hiervoor!

Meer recensies van Booksanddrawings_