Zowel visueel als inhoudelijk een toppertje!

Booksanddreamz 13 maart 2022
Hamley is een jong katje dat graag op avontuur trekt en dat een bijzondere gave heeft: ze kan mensen verstaan. Het gezin waarbij Hamley woont, heeft nieuwe buren gekregen. Het blijkt een Chinees gezin te zijn en bij de kennismaking vertellen zij over het Chinese Nieuwjaar dat plaats vindt. De traditie wil dat er dan enkele dagen feest wordt gevierd en daarbij zijn draken belangrijk.
Wanneer de avond valt en Hamley uit zijn slaap ontwaakt, blijkt hij terecht te zijn gekomen in het oude China. Hij vindt er een drakenei. Zou zijn wens om ooit een draak te ontmoeten, werkelijkheid worden?

De Hamleyreeks is een kinderboekenreeks voor kinderen vanaf 7 jaar. Naar duurzaamheid toe werd slim gekozen voor een harde kaft. De cover is echt prachtig! De deugnieterij druipt van Hamley’s snoet en de prent is zeer mooi. Ook de layout is een schot in de roos: regelmatig vind je pootafdrukken op de pagina’s en af en toe krijg je een mooie, gekleurde tekening cadeau. Ook het lettertype en de lettergrootte zijn zeer geschikt.

Inhoudelijk ben ik al even enthousiast. Dit verhaal kan apart gelezen worden, want je krijgt in het begin een overzicht van wie er allemaal in het gezin wonen: zowel de mensen als de andere dieren.
Moeilijke woorden begrijpt Hamley zelf ook niet, dus die worden uitgelegd door de mamakat.
Er is een mooie, duidelijke inleiding naar het eigenlijke avontuur en voor jonge lezertjes is dit avontuur ook echt heel leuk, een beetje spannend, maar zeker niet angstaanjagend. Echt een verhaal op kindermaat dus. Dieren spreken sowieso aan bij vele kinderen, dus een jonge kattin als hoofdpersonage is superleuk!
Als kinderboek vind ik de Hamleyreeks zowel visueel als inhoudelijk een toppertje!
Dankjewel, uitgeverij Hamley Books, voor dit prachtige recensie-exemplaar.

Meer recensies van Booksanddreamz