Wegdromen van eigen land, misser door de woordkeuze en diepgang

Booksandlemoncake 08 september 2020
Wende staat op een keerpunt in haar leven. Haar vriend dumpt haar en ze is gestopt met haar opleiding. In een opwelling boekt ze een vakantie van twee weken naar een waddeneiland, zo ver mogelijk weg van haar thuis, om te bedenken wat ze met haar leven wil. Daar leert ze Axel en diens beste vriend Vincent kennen. Vincent is een grote flirt en Axel een stugge, norse man en de eigenaar van het enige strandtent op het eiland, "de grote vis". Wende voelt behalve vriendschap nog iets voor Axel, maar een bezoek van haar ex op het eiland zet alles op z'n kop.
Ik vond het een prima boek voor tussendoor. De schrijfstijl is vlug waardoor je snel doorleest. Ik begrijp dat mensen dit prettig vinden, maar het was niet mijn ding. Het verhaal heeft enige diepgang, wat het naar mate het verhaal vordert, interessanter maakt. Wat ik vooral vervelend vind is de constante vergelijking met de exen van zowel Wende als Axel, dit maakt het voor mij ongeloofwaardig. Ondanks dat is Axel een man die de wereld verdient! De vriendschap tussen Wende en Vincent is erg vermakelijk om over te lezen. Al met al een prima boek om even weg te dromen over onze mooie waddeneilanden.

Meer recensies van Booksandlemoncake