Het ultieme romance zomer / strandboek

Er is een nieuwe boek van Carley Fortune om bij weg te dromen! Gisteren is “Deze zomer wordt écht anders” uitgekomen en samen met een groep Carley Fortune-ambassadeurs mocht ik al genieten van dit heerlijke zomerse avontuur.

De proloog begint al goed. We maken kennis met Lucy, die samen met haar beste vriendin Bridget op vakantie gaat bij Bridgets familie op Prince Edward Island, PEI. Bridget is echter vertraagd, maar Lucy ontmoet vlak naar haar aankomst wel een ontzettend leuke jongen: Felix. Na een steamy start volgt de plottwist… het is de broer van Bridget. Hoe houden ze dit geheim?

Oh, dit was meteen om te smullen. Ik viel net als Lucy als een blok voor de leuke Felix. Voeg daar een dosis zomerse activiteiten (oesterfeestjes, strandwandelingen…) aan toe en een prachtige bloemenwinkel, en je hebt je droomzomer compleet. Daarnaast werd ik ook aangenaam verrast door alle verwijzingen naar Anne van het Groene Huis (Anne with an E-fan, anyone?).

De hoofdstukken worden - zoals we in de vorige boeken ook zagen, afgewisseld tussen het heden en het verleden vanaf het moment dat Felix en Lucy elkaar leren kennen. Het was heel leuk om de band tussen deze twee mensen op deze manier te zien groeien. Er zitten zulke lieve dingen in die zij voor elkaar doen. Echt heerlijk feelgood.

Tot slot is de vriendschap tussen Lucy en Bridget ook tof om te lezen. Je wacht niet alleen in spanning af of en hoe Lucy en Felix bij elkaar zullen komen… ook Bridget loopt met een geheim rond waarvan ze het erg moeilijk vindt om erover te praten. Zo ontstaan er twee interessante verhalen naast elkaar die je tot het eind op het puntje van je stoel laten zitten.

"Deze zomer wordt écht anders" is alles waar je op hoopt bij deze nieuwe Carley Fortune. Dit boek liet me niet meer los en moest in één ruk uit. Het is echt het ultieme romance zomer / strandboek!

Meer recensies van Booksandsparkles