Helende bladeren

Booksbypatries 20 september 2020
Wauw! Allereerst een groot applaus voor de prachtige cover van dit boek. De vormgeving van het boek is echt prachtig.

Toen ik het boek uitpakte was er een briefje bijgevoegd over eventuele foutjes die nog in het boek stonden. Deze foutjes kom je her en der inderdaad wel tegen, maar door de 'waarschuwing' vooraf, wist ik dat dit ging gebeuren en kon dit wat makkelijker naast mij neerleggen. De schrijfstijl was niet helemaal mijn ding: het zijn korte zinnen en oogt hierdoor, voor mij, redelijk kinderlijk. De eerste 150 blz. zat ik daardoor niet lekker in het verhaal. Vanaf dat moment las het een heel stuk vlotter weg. Misschien omdat de spanning er in kwam qua zoektocht naar de runenstenen.

Door de wereldmap voorin het boek, kon ik altijd even terug bladeren om te zien waar personages zich bevonden. Ik houd echt van een wereldmap. Hierdoor leefde de wereld voor mij echt en heb ik een beeld kunnen schetsen in mijn hoofd tijdens het lezen. Over de personages gesproken.. Er werd door de ogen van verschillende personages iets verteld. Persoonlijk ben ik daar geen groot voorstander, maar in dit boek zag ik de charme wel! In de eerste helft had ik niet bepaald overzicht en bladerde ik steeds terug om te checken hoe het precies zat. Naarmate het boek vorderde had ik hier veel minder last van en zag ik wel waarom de schrijfster hiervoor heeft gekozen. Wel had ik graag van ieder personage meer willen weten om echt een band te kunnen scheppen! Soms miste ik deze achtergrond informatie van andere wezens ook. De lichtlumens en nachtnoxen zijn voor mij nog een beetje een wazig begrip omdat ik er nog niet echt een beeld van heb kunnen vormen.

Desalniettemin heb ik, zeker in het tweede gedeelte, toch genoten van het boek en de wereld die Claudia heeft neergezet. Wat ik van de schrijfster heb gezien qua reacties op recensies, denk ik echt dat zij de feedback meeneemt voor het volgende deel en die kan dan alleen maar nog beter worden. Ik ben heel benieuwd naar deel twee en wat dit gaat brengen.

Meer recensies van Booksbypatries