Een spannende thriller met verrassende wendingen!

Bookstagram_ilona 28 februari 2023
In ‘Niet mijn droom’ volgen we de droom van Kim en Rutger: Ze gaan met hun dochter Peru een half jaar zeilen in de Caraïben. Heerlijk een half jaar zon, zee en zuidenwind….toch?
Maar al snel blijkt dat 24/7 op elkaars lip nou niet echt fantastisch is. Al snel zorgt dit voor spanningen binnen het gezin.
Alsof dat al niet genoeg is, slaat op een zwarte nacht op zee het noodlot toe met alle gevolgen van dien...vanaf dat moment is ruzie maken met elkaar geen optie meer. Ze hebben elkaar nodig om te overleven.

Niet mijn droom is het tweede boek wat ik lees van Eva Nagelkerke.
Wat een fijne schrijfstijl hebben deze twee zussen toch! Het leest vlot, de vaart zit er goed in en na het lezen van de proloog wordt de spanning na elke blz. verder opgevoerd.

Je leest het verhaal namelijk niet vanuit Kim en Rutger, maar ook vanuit Rosalia en Raul.
Twee gezinnen met allebei een droom:
Kim en Rutger, allebei een druk leven en daarnaast nog de zorg voor Peru. Zijn toe aan tijd voor elkaar en zijn al twee jaar bezig om hun droom waar te maken.
Rosalia en Raul leven in een armoedig deel van Zuid-Amerika, vol armoede en geweld. Het gevolg is dat men er alles aan doet om maar aan geld te komen.
Rosalia is hoogzwanger en heeft ook een droom, maar mag deze droom wel uitkomen…?

Beide verhaallijnen staan zo apart naast elkaar dat je in eerste instantie denkt, komen deze verhaallijnen samen en zo ja.. hoe dan? Nou, zonder al te veel te verklappen, dat komt het en hoe!!
In het begin nog niet heel veel spanning, het kabbelt een beetje totdat er ineens een wending in het verhaal zit. Vanaf dat moment is het vol spanning, nagelbijten en hopen dat het goed komt.
En dan denk je op een gegeven moment, oké dit was het…maar dan komt er toch een plotwending. Jeetje, die zag ik even niet aankomen!

De personages zijn interessant en goed beschreven. Vooral Kim, Rosalia en Peru komen goed tot z’n recht. Doordat je leest over Kim en Rosalia blijf je nieuwsgierig naar de rest en wordt het geen enkel moment saai.
Niet mijn droom is een heerlijke thriller. Vol spanning, maar ook een boek over het najagen van je droom, een betere toekomst willen hebben en over doorzettingsvermogen wat je hiervoor moet hebben om het te bereiken. Een boek dus wat je door wil blijven lezen.

Meer recensies van Bookstagram_ilona