Een echt avonturenverhaal!

Normaal pak ik eigenlijk nooit een kinderboek ter hand. Nu zul je misschien denken, waarom deze wel? Auteur Wim van Baaren was één van de honderd auteurs die mee ging Koukleumen bij Bibliotheek Landgraaf-Onderbanken. Natuurlijk kwam ik in gesprek met Wim en hij wist mij enthousiast te maken voor zijn boeken, die hij samen met zijn zoontje Teun schreef.

In ‘Het land van de vier bergen’ maken wij kennis met Teun, zijn vriendinnetje Anne en Teuns opa en oma. Teun, Anne en Opa zijn de belangrijkste personages in het verhaal.

Teun twijfelt zich suf, waar moet hij nu een spreekbeurt over houden. Dit is iets waar denk ik veel kinderen mee zitten. Maar als Teun en Anne, tijdens een logeerpartijtje bij opa en oma, achter een stapel dozen een geheime tunnel ontdekken, stappen ze zo Het land van de vier bergen binnen.

Dit verhaal is een echt avonturenverhaal. Of je nu jong óf oud bent…. Dit verhaal maakt je een echte avonturier. Ik heb het boek in ieder geval met enorm veel plezier gelezen. Ook is het boek informatief, en dat is altijd een mooie bijkomstigheid. Zelf wist ik bijvoorbeeld niet dat een Cheetah zijn nagels niet in kan trekken. Dit is een van de vele leerzame dingen in het verhaal.

De illustraties zijn gemaakt door Cornelie Gogelein en deze zijn echt leuk en passen uitstekend bij het verhaal. Door de illustraties zag ik het verhaal nog meer voor me.

Het is niet voor niks dat dit verhaal van Wim en Teun uitgeroepen is tot het leukste kinderboek van 2022. Zoek je een avontuurlijk verhaal voor de kids? Dan is dit zeker een kanshebber.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes