Ouderwetse TOP kwaliteit!

Carla Kooijman 29 augustus 2020
Wanneer een studente in haar eentje gaat hardlopen in het bos, wil ze niet bang zijn maar het zinnetje van één van haar huisgenoten dreunt nog na: ‘Mens je gaat toch niet hardlopen tijdens het verkrachtingsuur?’ Dat haar huisgenoot gruwelijk gelijk gaat krijgen ondervindt ze niet veel later.

Karin Slaughter – Verzwegen HarperCollins MUSTREAD
De dader zit jaren later nog achter de tralies als er een jonge vrouw op exact dezelfde wijze wordt aangevallen. Will Trent en Sara Linton kunnen niet anders dan het dossier heropenen. Terwijl Sara en Will de sporen nalopen en proberen te achterhalen waar er in het verleden fouten zijn gemaakt en door wie, zit de tijd ze op de hielen. De moordenaar heeft zijn volgende slachtoffer al weer op de korrel!

Verzwegen start met een vlotte proloog, die er voor zorgt dat je direct in het verhaal zit. Vervolgens ontvouwt Verzwegen zich met spannende cliffhangers, en springt the Queen of Crime moeiteloos van heden naar verleden. Dit jubilerende boek is namelijk geschreven met een blik op de toekomst, gelukkig, maar ook een blik naar de geschiedenis! In deze geschiedenis speelde een ook ander personage een rol, een personage waarvan ik dacht dat ik daar voorgoed afscheid van had moeten nemen!

Op een geraffineerde manier leidt Karin Slaughter ons in Verzwegen naar de ontmaskering van de moordenaar. De verschillende verhaallijnen vloeien moeiteloos in elkaar over, zonder voor onduidelijkheden te zorgen. De karakters van Sara en Will zijn wat mij betreft al zolang geleden tot leven gekomen en nog nooit verveelden ze mij! Elke keer krijgen we weer meer van ze te zien. Personages die zo ook hun struggle ’s hebben en die er voor zorgen dat het verhaal als een huis staat, elke keer weer!

Ik ben al fan van de schrijfstijl van Karin Slaughter sinds ik haar eerste boek heb gelezen, waarschijnlijk twintig jaar geleden. Ondanks dat ik al haar boeken zeer waardeer, stijgen voor mij de boeken over Sara Linton en Will Trent zelfs nog uit boven de rest.

Karin Slaughter schreef op het voorblad: ‘Voor mijn Dutchies en Flemmies. Op de volgende twintig jaar!’ Om af te sluiten met de belofte dat er meer verhalen komen van Sara en Will! Ik hoop dat Karin dit mag waarmaken en dat ik het mag meebeleven! Ik kijk er nu al naar uit!

*** MUSTREAD! MUSTREAD! MUSTREAD! MUSTREAD! ***

Meer recensies van Carla Kooijman