Even stil staan

Carlita 25 juli 2022
Verstilling – José Bosma en Otto Jelsma

Auteur José Bosma en fotograaf Otto Jelsma hebben samen een magisch mooi boek getoverd! Verstilling bevat de wonderschone natuurfoto’s van Jelsma, die getuigen van een scherp oog voor beeldkracht en mysterie. Bosma heeft deze pareltjes voorzien van gedichten vol verwondering, bewondering en zachtheid
, die er naadloos op aansluiten.
Dit boek is niet bedoeld om snel doorheen te bladeren, maar om er echt de tijd voor te nemen. Want de natuur spreekt tot ons en laat ons voelen hoe het is om in het moment te leven. Door op te gaan in de natuur komen we dichter bij ons zelf.
Dat Bosma en Jelsma de samenwerking zijn aangegaan is een kadootje voor elke lezer. Want deze combinatie van beeld en tekst doet iets met je zintuigen; het inspireert en ontroert.
Bosma, die eerder de indrukwekkende biografie Leven in verzet en het heerlijke prentenboek De barones van Habeniks schreef, laat met dit boek zien wat een veelzijdig en begenadigd auteur zij is. Jelsma is tevens boven zichzelf uitgestegen met deze collectie foto’s.
Verstilling nodigt je uit om oog te hebben voor de schoonheid om ons heen en te voelen hoe we met de natuur verbonden zijn. Een uniek boek waar je lang van gaat genieten: 5 sterren waardig!

Meer recensies van Carlita