Een heerlijke feelgood met een vleugje erotiek.

Het verhaal speelt zich af tussen Ophelia Finlay en Eli Hardy, beide hadden al een bijrol in de eerdere delen. Ophelia als kamergenote en beste vriendin van Lila Kate, die in het vorige deel haar ware liefde gevonden heeft. Ophelia, mag na de bruiloft van Lila Kate, in het appartement blijven wonen wat zij samen deelden.

Eli Hardy al vanaf jongs af aan verliefd op zijn beste vriendin Bliss, krijgt het moeilijk als deze gaat trouwen met de broer van Ophelia, Nate Finlay. Na het huwelijk van Bliss en Nate pakt hij zijn motor en verdwijnt naar een onbekende bestemming. Wanneer Eli bericht krijgt dat het niet goed gaat met zijn oma keert hij terug naar Sea Breeze, maar hij is niet van plan lang te blijven. Eli die na een jaar eindelijk weer zijn familie ziet, is niet meer de Eli die een jaar geleden vertrok. Niet alleen zijn uiterlijk is veranderd ook zijn manier van doen en laten, maar Ophelia ziet door dat stoere macho gedrag de oude Eli die ze heeft leren kennen voordat hij vertrok.

Het verhaal begint met een terug blik naar de trouwerij, zodat je weet wat er is gebeurd in het vorige boek, daarom is het ook heel goed mogelijk het boek als stand-alone te lezen. Hierna wordt het verhaal verteld door de hoofdpersonages Ophelia Finlay en Eli Hardy. De datum en tijd geven aan wanneer iets gebeurd en hoelang er tussen zit, voor mij een overbodig iets en deze tijden en data bleven ook niet hangen tijdens het lezen. Het verhaal duurt zo’n ander halve maand en natuurlijk weet je bij dit genre dat het goed komt, toch moeten er nog heel wat gezegd en gedaan worden voordat de twee elkaar de liefde echt kunnen verklaren.

Abbi Glines heeft een schrijfstijl die precies past bij dit genre en haar boeken zijn een mustread voor de romantische feelgood lezers onder ons. De boeken lezen makkelijk weg en geven je een feelgood gevoel. De erotische scenes zijn vrouw vriendelijk geschreven en de romantiek spat ervan af.

Meer recensies van Caroline Kuiper