Mooie samenwerking met een interessant resultaat

ChantalH 26 februari 2020 Hebban Team
Het boek begint met een proloog over Isis. Daarna wordt het beeldje waarover het boek gaat uitgebreid beschreven en leren we Arianna kennen, die woont en werkt in Leiden. De spanning bouwt zich langzaam op als Arianna tegen alle regels in zelf de beslissing neemt om het Isis beeldje te laten openen. Er lopen verschillende verhaallijnen. Sommige lopen snel verder, andere laten je lang in het ongewisse. De hoofdstukken zijn kort en vlot geschreven, hierdoor zit de vaart er goed in. Je zit snel in het verhaal en leeft mee met de hoofdpersonages. Er wordt voornamelijk geschreven vanuit het perspectief van Arianna en haar collega Thijs, maar ook een beetje vanuit de personages van de andere verhaallijnen. De verhaallijnen komen mooi samen en er is ook nog een goede plotwending. Het einde is lekker spannend en onvoorspelbaar. Ik heb dit boek met heel veel plezier gelezen, net als de andere boeken van Jeroen Windmeijer. De samenwerking met Jacob Slavenburg vind ik zeer geslaagd.

Meer recensies van ChantalH