Een wereldgeschiedenis door het oog van de naald

ChantalH 16 augustus 2019 Hebban Team
Een prachtig boek over de geschiedenis van handwerken en naaldwerk. Als je van geschiedenis houdt is dit een geweldig boek. De geschiedenis wordt verteld aan de hand van naaldwerk dat over de hele wereld wordt gemaakt. De ondertitel zegt het al: Een wereldgeschiedenis door het oog van de naald. Het boek leest als een roman en de verhalen gaan naadloos in elkaar over. Het begint met het Tapijt van Bayeux over de slag bij Hastings in 1066 en gaat via Mary Stuart naar de moderne tijd van WO I, WO II naar de protesten tegen de kernwapens naar de tijd van nu. Het is heel boeiend en beelden geschreven. De boek is in hoofdstukken verdeeld die aangeven om welke eigenschap van het naaldwerk het gaat, bijvoorbeeld om mensen een stem te geven. Het boek is dus niet echt chronologisch geschreven, maar dat hoeft ook helemaal niet om het te kunnen volgen. Heel mooi zijn ook de foto’s met voorbeelden, zodat je kunt zien waarover je leest. Ik heb het met heel erg veel plezier gelezen. Dit is een zeer bijzonder boek.

Meer recensies van ChantalH