Heerlijke roman, het best te lezen met een rosé

ChantalH 09 augustus 2019 Hebban Team
Het boek is vlot en met humor geschreven. De karakters zijn goed uitgewerkt en je leeft erg met ze mee. Het verhaal kent af en toe terugblikken naar 1985, maar speelt zich vooral in het heden af. Door de terugblikken kom je iets meer te weten over de familieverhoudingen en waarom er geen contact meer is geweest tussen Ava en haar opa. Als Ava de wijngaard van haar opa erft zit ze net in een huwelijkscrises en ze komt erachter dat de wijngaard en het huis erg verwaarloosd is. Gaat ze het avontuur aan om toch weer wijn te produceren? Dit is een moeilijke keuze, vooral omdat ze geen geld meer heeft. Het verhaal zit heel goed in elkaar en je bent benieuwd wat Ava gaat doen en of het haar allemaal lukt. Het verhaal gaat verschillende kanten op waardoor het onvoorspelbaar blijft. Het verhaal heeft alles: liefde, haat, jaloezie, verraad en avontuur in een heerlijke omgeving die je zo voor je ziet. Ik vind het einde heel erg goed gevonden. Helemaal geen cliché einde. Nog een tip: Dit boek moet je lezen met een rosé bij de hand, dan kun je nog beter genieten van het boek.

Meer recensies van ChantalH