Fijne thriller, maar wel veel nadruk op oorlogsverleden

Charisaa 27 juli 2022
Lotte's man pleegde zelfmoord tijdens het lopen van de Camino. Emil was vluchteling uit Bosnië & Herzegovina en had een moeilijke jeugd achter de rug. Toch kon Lotte niet beseffen dat haar man zelfmoord zou plegen. Hij was een geweldige vader, liefdevolle echtgenoot en zeer bedreven in zijn werk.

Exact een jaar later besluit ze dan ook zijn route na te lopen. Op de hoop te achterhalen wat hem tot die beslissing dreef. Alleen komen er dan ook andere geheimen aan het licht en blijkt Emil helemaal niet wie hij beweerde te zijn. Welke gruwelijke geheimen uit zijn verleden komen nog meer boven drijven?!

Een origineel verhaal, die na het dichtslaan dubbele gevoelens achterliet. Anya heeft een prettige schrijfstijl en ik vond het perspectief eens verfrissend t.o.v. andere thrillers. Daardoor was het boek goed geschreven vond ik.

Echter betrof het veel details. Met name over het verleden en de oorlog uit Bosnië. Hiervan werden ook best wat zaken herhaald en dat zorgde voor mij dat er te veel vaart uit de spanning en het verhaal getrokken werd. Pas echt richting de ontknoping begon er weer wat spanning in te komen. Verder waren dat voor mij alleen maar kleine steekjes tussendoor.

Sommige details over de oorlog waren mijn nieuw en zorgde dus voor een toevoeging aan het algemeen kennisbeeld. Dat was mooi en zorgde er ook voor dat ik de richting van het verhaal niet overal zag aankomen. Al waren er ook wel bepaalde zaken wat voorspelbaar.

Conclusie: Een fijne thriller, waarin je veel kennis op kan doen. Al lag er net iets te veel nadruk op de oorlog en had dat best op andere perspectieven mogen liggen die voor meer vaart hadden kunnen zorgen. Wel potentie en zou dan ook zeker een nieuw boek van Anya overwegen.

Meer recensies van Charisaa