Veel personages, daardoor wirwar aan het knopen van linkjes

Charisaa 04 september 2022
1825 - Nooit gehoopt, nooit gedacht, nooit verwacht maar Clemency Arwenack wordt het kamermeisje van de prinses. Als soldatendochter is ze al wel bekend met een leven tussen aristocraten, maar de nukken van een troonopvolgster zijn toch andere koek. Door haar eigen agenda is het geen slecht idee om de aanstelling te aanvaarden. Dan zit ze helemaal dicht bij het vuur en dat kan uiteraard nooit kwaad. Tot ze hoort dat haar jeugdvriend Kit Helford de nieuwe kapitein van de garde wordt. Kit kent haar als geen ander en tevens woest aantrekkelijk. Kijkt hij niet dwars door haar heen?! Weet hij haar snode plannen te dwarsbomen?!

Deze historische roman, is onderdeel van de serie omtrent Hester & Crow. De ontembare wil van Lady Harewood & De onweerstaanbare charme van Lord Crowlas zijn de al eerder uitgekomen delen. Deze had ik echter nog niet gelezen. Naar mijn mening maakt dit het lastig om in het verhaal te komen. Er komen veel personages aan bod en dat maakt het niet makkelijk leesbaar. Waarschijnlijk als je de serie op volgorde leest, ben je meer bekend met de onderlinge verhoudingen tussen de verschillende hoofdpersonages. Nu voelde het als een wirwar om de linkjes aan elkaar te knopen voor mij.

Ook in perspectief wissel je tussen enkele verschillen personages. Aan het begin even wennen, doordat het niet vooraf overal even duidelijk was om wie het ging. Maar wel erg leuk om mee terug de tijd in genomen te worden naar de tijd van Napoleon.

Voor mij een uitstapje naar een ander genre, niet volledig door gepakt. Maar als je vaker historische romans leest en houdt van intriges in die periodes, dan is het zeker wel een aanrader na het lezen van de eerdere delen!

Meer recensies van Charisaa