Sf-verhaal in een uitlegomgeving

Charles 07 februari 2023 Auteur
Ik ben een grenzeloos nieuwsgierig mens, ik wil alles weten en zoveel mogelijk begrijpen. Dit boek van René Otjes vond ik in dit opzicht bevredigend. Otjes heeft in het dilemma 'uitleg met een verhaal' of 'verhaal met af en toe uitleg' duidelijk gekozen voor het eerste. Er komt veel aan de orde, hij legt het uit en hij doet dat duidelijk en begrijpelijk.
Er is dus veel over het boek te zeggen - dat ga ik later nog doen: er komt een complete en uitgebreide boekbespreking.

De sterrentoekenning is als altijd volledig subjectief - door de opzet van dit boek speelt dit m.i. nog meer dan anders. Los van het onderwerp zou ik het boek drie sterren geven. De vierde ster is gebaseerd op de urgentie van het onderwerp: klimaatbedreiging en de noodzaak voor internationale, duidelijke en doortastende ingrepen. En dat snel. Heel snel. De auteur legt dat heel duidelijk uit - ik heb daar sympathie voor, de oproep en de urgentie ondersteun ik van harte.

Wil je een uitgebreide boekbespreking lezen?
Die komt (waarschijnlijk - we wachten nog even op het oordeel van de wijze en rechtvaardige redactie) in Fantastische Vertellingen 66, de aflevering van mei 2023. Zie hier informatie over dit kwartaalblad:
Enige maanden na publicatie op papier volgt publicatie van de bespreking ook hier.

Meer recensies van Charles