Bekijk het leven eens door een roze bril

Charoon 26 januari 2023
Het boek

Door een roze bril oftewel hoe bekijk jij de situaties waarin jij zit. Het boek gaf je heel duidelijk mee dat het bekijken door een roze bril je meer mogelijkheden kan bieden, dan wanneer je blijft hangen in een situatie waarin je niet meer wilt zitten. De titel doet het boek absoluut eer aan het boek.

My Opinion
Je sluit Stella, de hoofdpersonage in je hart. Zij beland keer op keer in verschillende situaties waarin je zelf niet wilt belanden. Door die verschillende situaties maakt het verhaal boeiend en wil je weten hoe het afloopt. Er worden onderliggende levenslessen vrijgegeven en dat vind ik inspirerend. Het boek heeft een zachte romantiek, maar vooral met heel veel drama en hylarische gebeurtenissen. Het is een absolute turn page - feelgood boek!

Auteur
Vannessa Thuyns heeft mij het gevoel gegeven dat het boek een doordenkertje is. Een doordenkertje in de psychologie. Ik vind het daarom ook fascinerend dat zij heeft gekozen voor een hoofdpersonage, genaamd Stella. Stella is als beroep een Psycholoog.

Luisterboek
Ik ben een ontzettende fan van Donna Vrijhof Zij heeft een hele fijne stem om naar te luisteren. Zij legt de klemtoon op het juiste moment en laat je beeld denkend lezen.

Meer recensies van Charoon