Silber - Het eerste boek der dromen

07 februari 2020
Review 66#
!Waarschuwing: Spoilers en ongezouten meningen!

Samenvatting van het verhaal:
Liv Silber verhuist samen met haar jongere zusje Mia voor de zoveelste keer en de 2 hopen eindelijk een thuis te vinden. Eenmaal daar aangekomen heeft hun moeder gelogen en vertelt dat ze gaan samenwonen met haar nieuwe vriend en zijn kinderen Grayson en Florence. Als dat nog niet erg genoeg is, worden de 2 ook nog naar een rijkelui school gestuurd. Daar wordt Liv geconfronteerd met irritante populaire meiden, de roddelblog Secrecy en de 4 populaire jongens Grayson, Arthur, Jasper en Henry. Het wordt allemaal wel heel erg vreemd als ze rare dromen krijgt, waarin ze ook droomt over de 4 jongens die vreemde dingen doen. Sindsdien laten de jongens haar niet met rust, reist Liv door dromen, komt ze erachter dat de groep jongens in het verleden de heer der schaduwen hebben opgeroepen en nu hebben haar hulp nodig om alles recht te zetten. Ze beloofd de jongens te helpen en ze verwelkomen haar in hun kring. Tijdens het reizen door verschillende dromen worden Liv en Henry verliefd op elkaar. De twee besluiten samen naar het herfstbal te gaan, maar Liv komt te weten dat Arthur die avond van plan is Anabel op te offeren om de heer der schaduwen tot leven te wekken. Ze achtervolgt de twee, maar het is eigenlijk Anabel die haar in de val lokt, Anabel wil Liv offeren. Ze wordt nog net op tijd gered door Henry, Grayson en Jasper. Het verhaal eindigt met Henry en Liv die in de droomwereld van Anabel (die opgenomen is in een psychiatrische inrichting) te horen krijgen dat het nog niet voorbij is.

Meningen, gedachtes enz.:
- Heb van Kierstin Gier haar Ruby Red serie gelezen en daar was ik helemaal weg van. Eindelijk haar Silber serie een kans gegeven en ik ben er gewoon geen fan van. Ik had zo veel moeite om door het verhaal heen te komen, maar het lukte niet om het leuk te vinden. Wilde perse tenminste het eerste boek gelezen hebben om een oordeel te vellen (hoopte namelijk de hele tijd dat ik op een gegeven moment een eureka moment zou hebben, is niet gebeurd.) Ik kan jullie vertellen dat deze serie een mis was voor mij en voel me niet geroepen om verder te gaan met de serie.
- Liv en Mia hadden een hoop hilarische opmerkingen.
- Ik haatte de moeder van de zussen. Ze dacht alleen maar aan haar werk, haar vent en haar geluk. Ze was heel erg egoïstisch en dacht totaal niet aan haar kinderen. Dat ze Liv en Mia op de wereld heeft gezet, betekent nog niet dat ze een moeder is. Werd vaak boos en gefrustreerd door haar en beeldde mezelf iedere keer in hoe ik zou reageren op haar en bepaalde situaties.
- Lekker is dat zeg. De jongens + Anabel maken er een soepzooitje van, roepen een demon op en de hel breekt los. En nu willen ze dat Liv zich met die duistere praktijken gaat bemoeien en het op gaat lossen!? Om nog maar te zwijgen over hoe dom Liv is om meteen ja te zeggen, ze weet nog niets, stelt amper vragen en denkt totaal niet na over de gevaren/gevolgen. Mij niet gezien, no way. Ik ga mijn leven niet op het spel zetten voor een groepje domme tieners die het leuk vonden om met demonen te rotzooien.
- De wens en de sleutelketting van Henry vond ik heel erg schattig.

Conclusie:
Het boek was niet voor mij weggelegd.
Het verhaal had z'n goeie momenten.
Ik ga niet verder met de serie.
Het boek krijgt 2 sterren.

Cheen

Meer recensies van