Een baas met een klein hartje!

Cindy Leenders 12 november 2023
Bobbi werkt met veel plezier in een specialistenkliniek voor dieren. Dit plezier wordt ineens stukken minder als ze een nieuwe baas krijgt. Deze kantoorkakker ontslaat zomaar haar favoriete collega, Kim, op staande voet. Bobbi heeft haar mening klaar en weet dit in vrij duidelijke bewoording over te brengen naar haar andere collega's. Jammer dat Laurens, de kantoorkakker himself, op dat moment achter haar staat en alles hoort wat ze over hem te zeggen heeft. De verhoudingen staan op scherp. Als blijkt dat Laurens het wel heel erg goed kan vinden met Bobbi's Deense dog, Cooper, en ook nog zijn leven weet te redden, is Bobbi geneigd haar mening bij te stellen. Wellicht was ze iets te snel met haar oordeel over deze, toch best wel aantrekkelijke, baas?

In ‘Hart voor de baas’ volgen we Bobbi, een paraveterinair die meer opheeft met dieren dan met mensen. Het verhaal wordt vanuit haar, in de ik-vorm, verteld. Dit komt het verhaal zeker ten goede. Je voelt de emoties waar ze doorheen gaat alsof je zelf in haar schoenen staat. Dit maakt dat je vrijwel meteen een band krijgt met dit fijne personage. De filmische manier van vertellen en de grote dosis humor zorgen voor een hele prettige leeservaring. Het boek telt 82 bladzijden en dat maakt dat je 'm in een avondje uit kan lezen. Ik deed er zelfs een stuk korter over, simpelweg omdat ik het verhaal niet aan de kant kon en wilde leggen.

‘Hart voor de baas’ is een heerlijk tussendoortje dat in een uitgebreidere versie niet zou misstaan op het witte doek. Ik zou onmiddellijk een kaartje kopen!

Ik wil Cynthia Zwagemaker, Juul en de verhalenfabriek heel hartelijk danken voor dit recensie exemplaar.

Meer recensies van Cindy Leenders