"roest' heeft mijn vooroordeel over SF weggenomen en smaakt naar meer

Conny Schelvis 13 juli 2019
k lees niet veel Science-Fiction omdat het vaak afspeelt in techno-werelden met vreemde benamingen waar ik mij zo niet in kan verplaatsen. Bij het lezen op de achterzijde dat dit om een futuristische thriller ging was mijn nieuwsgierigheid toch wel weer aangesproken. Hoewel er in dit verhaal ook wel het één en ander aan technologie voorbij komt is het geheel zeer toegankelijk geschreven en goed te volgen ook voor de leek als dat ik ben. Vanaf de eerste pagina zat ik al in het verhaal en kon het mij blijven boeien. De opbouw is wat dat betreft prima en al snel blijkt dat de fantasiewereld zo is omschreven dat je het levendig voor je ziet. De karakters zijn prima uitgewerkt en hebben gelukkig ook hun nukken en emoties. Hierdoor wordt het niet een standaard oubollig verhaal over technische hoogstandjes in verre werelden, maar een vlot leesbaar roman. Voor het etiket thriller had het van mij wat spannender gemogen.

Het boek is inderdaad goed zelfstandig te lezen al vraag ik mij wel af wat en óf er een connectie is , een rode draad misschien, tussen alle vijf de delen waaruit deze serie zal gaan bestaan of dat het echt alleen maar hetzelfde universum heeft waar het zich afspeelt.

Ik kan niet anders zeggen dat het een leuke kennismaking is met dit genre als je nog niet eerder een SF boek hebt gelezen en voor mij een bevestiging dat ik toch meer in dit genre wil gaan lezen. Mijn vooroordeel over dit genre is nu toch wel grotendeels weggevallen.

Meer recensies van Conny Schelvis