Met goede vrienden kom je er wel !

Conny Schelvis 23 april 2024
Op de een of andere manier lukt het Susanne Koster telkens weer dat als ik in een boek van haar begin, ik het meteen uit moet lezen.
Zo ook bij deze.

Een boeiende vertelstijl, een boeiend onderwerp, op een waar verhaal gebasseerd. Kortom weer voldoende om mij een paar uur op de bank te kluisteren.

Inhoud: Amy is zeventien, zit in haar examenjaar, heeft leuke vriendin, heeft een bijbaantje in de supermarkt en is hier best tevreden mee. Ze woont bij haar moeder en broer ( al is die doordeweeks weg ivm studie). Haar vader overleed toen ze nog klein was dus ze weet niet beter dan dat haar gezin uit drie bestaat.
De dagen gaan voorbij tot er een nieuwe leraar voor de klas staat. David Nevada is een nog jonge docent met knap uiterlijk die meer invloed heeft op Amy dan ze zou willen.
Het is best lastig om het over de inhoud van het verhaal te hebben zonder al teveel spoilers te geven.
Maar wat Amy overkomt en hoe ze hier mee omgaat is mooi verwoord. De onvoorwaardelijke steun van haar moeder, broer en vrienden zijn van groot belang om haar daarin te laten slagen.
Ze moet een moeilijke beslissing nemen maar als ze die heeft gemaakt gaat ze er ook voor voor met die steun van de mensen om haar heen.

Naast wat Amy overkomt door David is er ook nog een rol weggelegd voor diens vrouw. Hierdoor denk je te weten hoe het verhaal zal gaan verlopen maar komt er toch nog een mooie twist. Knap gedaan van de auteur die er voor gezorgd heeft dat de karakters uit haar verhaal alles behalve voorspelbaar zijn. Daar hou ik wel van.

Susanne Koster weet een goed verhaal neer te zetten en de belevingswereld van de jongeren goed weer te geven.
Het is lekker vlot leesbaar, hier en daar wat whatsapp berichten in het verhaal verwerkt wat ook totaal van deze tijd is. Het zal zeker aanspreken bij de YA doelgroep.

Achter in het boek ( voor de wat oudere lezers) een whatsapp afkortingen begrippenlijstje en wat adressen voor als jezelf met vragen zit en hulp nodig hebt. Een fijne en mooie aanvulling want met dit soort vragen moet je niet blijven zitten.

Nog even compliment voor de mooie cover. Na het lezen weet je dat dit goed bij het verhaal past.

Meer recensies van Conny Schelvis