Glitter & Glamour

@sylviavandriessche
@horizonboeken
Roman

Samenvatting:

Alexa, een jonge journaliste die haar dagen vult met het schrijven over lippenstiften en het drinken van cava, wordt naar een filmfestival gestuurd.
Wat een routineklus moet worden, verandert wanneer ze haar jeugdliefde Finneas Mallieu tegenkomt, die intussen een bekend acteur is geworden. Terwijl Alexa wegvlucht in alcohol, wordt ze geconfronteerd met verontrustende verhalen over seksuele intimidatie.Alexa wordt meegezogen in een gevaarlijke wereld, een die haar dwingt haar verleden te confronteren en haar toekomst op te offeren.

Wat ik er van vond:

Een hele vlotte en vooral interessante roman, met het gebruik van verschillende actuele thema's.

Sylvia heeft een vlotte en luchtige schrijfstijl. Je wordt meegesleurt in het wereldje van de glitter en glamour.
En alles wat daarbij komt kijken.
Waar niets is zoals het lijkt.

De zware onderwerpen zoals de #metoo beweging en narcisme worden op een luchtige manier in het verhaal verwerkt.
Ik vind het goed dat dit soort onderwerpen worden verwerkt in een boek.
Zodat dit boek niet alleen heerlijk leesvoer is maar ook een boodschap meegeeft.
En dat doet Sylvia in deze roman op een hele goede manier.

Meer recensies van Corina