De verloren kinderen

Cottenier Ina 23 november 2019
Voor mij betekent een roman altijd een liefdesverhaal tussen man en vrouw maar hier gaat het over de liefde van 2 zusjes, de liefde van een grootmoeder voor haar kleinkinderen, de keuze van een moeder over de toekomst van haar kinderen. Na de oorlog blijft Mavis alleen over met haar 2 kinderen Rita en Rosa, haar man Don is overleden tijdens de oorlog en ze kan maar moeilijk de eindjes aan elkaar knopen tot ze Jimmy ontmoet. En dan begint de miserie want hij stelt Mavis voor de keuze, ofwel blijft hij voor haar zorgen , komt ze niets tekort maar dan moeten de meisjes weg. En wanneer Mavis zwanger wordt van Jimmy is het hek volledig van de dam. De grootmoeder Lily neemt de kinderen onder haar vleugels tot ze in het ziekenhuis beland en dan begint de onvermijdelijke levensweg van de 2 kinderen. Een verhaal vol emoties, verdriet, beetje hoop en vreugde en nog meer ellende. De laatste 2 pagina's was in bijna in tranen. Na het lezen heb ik toch nog een tijdje liggen woelen. Zeker een aanrader. Wel vond ik dat de moeder Lily mocht heten en de grootmoeder Mavis ;-)

Meer recensies van Cottenier Ina