Luguber

Cottenier Ina 23 november 2019
Een beetje luguber boekje maar we zijn niet anders gwoon van deze auteur. Een vlotte vertelstijl met gedichten en rijmvorm. Dolores lijkt een gewone vrouw die het verlies van haar pasgeboren kind niet kan verwerken. In het begin denk je dat ze nog rationeel kan denken, ze hoort haar baby maar weet ergens in haar achterhoofd dat dit niet kan. Haar waandenken begint ernstige proporties aan te nemen totdat ze besluit via een pop nieuw leven in Dolores te blazen. Zelfs haar man gaat er mee akkoord dat misschien wel via een pop Charlotte haar verdriet kan verwerken. Maar is dat werkelijk zo? En daar gaat Charlotte wel heel ver in. Op een bepaald moment naar het einde toe wist ik eventjes niet meer hoe de vork aan de steel zat, ging het nu over en pop of over een echte baby dat ze opgegraafd had. De auteur neemt zelf een loopje met mijn eigen gedachten.

Meer recensies van Cottenier Ina