Aanrader als jeugdboek

Cottenier Ina 23 november 2019
Wat een prachtig boek is geestverwanten toch! Het is een jeugdboek maar jong en oud kan dit boek lezen. Ikzelf heb dit boek op 1 avond uit gelezen. Ik zat zo in het verhaal dat ik echt wou weten hoe het verhaal eindigt. Het begint allemaal met Merthe dat iets te horen krijgt van haar ouders waar ze via glaasje draaien met haar 2 vriendinnen naar antwoorden zoekt. Maar zoals vele jongeren willen ze maar niet begrijpen wat de gevolgen van zo'n spel kan zijn. Bij Merthe pakt dit in dit verhaal nog goed uit maar Hilda toont mooi ook de nadelen van glaasje draaien aan. In het boek worden ook voorbeelden naar voren gebracht waar mijn haar toch recht kwam van te staan zoals de windvlagen, de koude innerlijke rillingen over je ruggegraat dat je toch zo'n onbehaaglijk gevoel geeft. Als dit haar debuutboek is dan mogen er zeker nog vele boeken van haar volgen.

Meer recensies van Cottenier Ina