Heftig

Cottenier Ina 22 november 2019
Wat een harverscheurend aangerijpend verhaal is dit. Onbegrijpelijk hoe een jong meisje zoals Emma zo'n verschrikkelijke ziekte krijgt. Eerst wil ze het niet onder ogen zien maar krijgt toch alle hulp van haar ouders en zussen die altijd voor haar klaar staan. Dan blijkt ze de ziekte te overwinnen maar anorexia is een manipulatieve ziekte die altijd wel ergens sluimert wat ook het geval is bij Emma en weer hervalt en wanneer ze er eindelijk zelf klaar voor is om de strijd volledig aan te gaan met de ziekte , om er volledig en voluit tegen te vechten is het misschien wel te laat. Op het eind van het boek had ik wel wat moeite om de emoties bij mezelf binnen te houden.

Meer recensies van Cottenier Ina