Hars

Cottenier Ina 22 november 2019
Een beetje een duister boek dat het leven van Liv weergeeft op het eiland 't Hoofd dat je enkel via de hals kan bereiken dat verbonden is met het hoofdeiland. Ze leven daar een geïsoleerd bestaan. In de eerste periode lezen we meer over de jeugd van Jens de vader van Liv, hoe hij opgegroeid is onder het wakend oog van zijn moeder Else en vader Silas en zijn broer Mogens. Zo krijg je een beeld voor het 2 de deel in het leven van Liv waarom haar vader bepaalde keuzes maakt. Waarom hij iedereen in de waan laat dat zijn 6 jarige dochter Liv is gestorven en wat de gevolgen daarvan zijn. Het verhaal heeft een prachtige schrijfstijl dat me soms liet lachen om momenten dat het eigenlijk niet voor het lachen was . " Het nieuwe die kerst was dus dat mijn oma net was overleden. Dat hadden we niet eerder meegemaakt en zij zelf duidelijk ook niet".
Het dekbed was van ganzendons , een erfenis. Misschien dacht ze dat het uit zichzelf was weggevlogen". Een literaire thriller met de nodig dosis humor en prachtige zinnen. " De eerste jaren van je leven voelen zo oneindig. Dat komt omdat je alles voor de eerste keer beleeft. Dat maakt indrukken en indrukken nemen ruimte in. Voor mij verdient dit verhaal een dikke 4

Meer recensies van Cottenier Ina