Hart van Glas

D. Steeg 26 september 2019
Hart van glas is het eerste deel van de Gaia trilogie. Hart van glas is daarbij ook het eerste boek van Miranda Peters dat bij Dutch Venture Publishing uitgebracht is.

In Hart van glas maken we kennis met Hestia (Hester) van Doorn. Het boek begint met een ongeval waarbij de auto van Hesters ouders over de kop slaat. Hester heeft iedereen kunnen redden behalve haar vader en hier voelt ze zich eeuwig schuldig door. Haar naam betekent beschermgodin, maar ze heeft haar eigen vader niet eens kunnen beschermen.

Een aantal jaar later gaat het weer goed met Hesters leven. Ze heeft leuke vrienden op school en de knapste jongen van de school vindt haar leuk. Maar wanneer ze opeens een gekke droom krijgt, waarin ze de Simon “Siem” de Winter, de knapste jongen ooit, ontmoet, verandert alles. Waarom ontmoeten ze elkaar elke nacht in hun dromen? En waarom kunnen ze dan niet alles doen en bespreken wat ze willen?

Miranda Peters heeft met Hart van Glas zeker een sterk verhaal weten te creëren. Miranda heeft ervoor gezorgd dat Hester een duidelijk en goed uitgewerkt personage is. Veel van haar emoties worden goed duidelijk gemaakt waardoor je met Hester meeleeft.

De spanning in het verhaal had van mij wat meer en duidelijker gemogen. Hester en Siem waren nu vooral bezig met elkaar in plaats van met het uitzoeken waar hun kracht vandaan komt en wat voor gevaren dat met zich mee kan brengen. Ik hoop dat dit in de volgende delen wel beter naar voren komt.

De schrijfstijl is heel soepel waardoor het boek makkelijk wegleest. Ik vond het alleen jammer dat er in het E-book geen rekening is gehouden met de grootte van de pagina’s waardoor je soms woorden met een streep ertussen tegenkwam (bijvoorbeeld mis-schien) midden in de zin.

Meer recensies van D. Steeg