Een meesterwerk

Daan Fousert 18 augustus 2022 Auteur
Sinds haar boek De Camino ben ik een groot fan van Anya Niewierra. D us na het prachtige boek de Camino ben ik Het Dossier gaan lezen. Wat een prachtige schrijfstijl heeft Anya en ik heb groot respect voor haar onderzoek. Het is duidelijk dat ze d aar heel veel tijd in gestoken heeft en dat loont! Niet alleen is dit een spannend boek, het is ook nog eens een stukje geschiedenis, zonder dat het belerend is. Het verhaal is heel goed opgebouwd en neemt je mee tot een verrassend einde. Het boek is beslist een aanrader. Anya bewijst dat ze bij de top van de Nederlandse misdaad auteurs behoort. Je hoeft echt geen Skandinavisch of ander buitenlandse boek te pakken, alhoewel ik daar niets op tegen heb, want Anya is zeker zo goed. Het prachtige aan Het Dossier is d at de spanning direct al begint als Josta wakker wordt en ontdekt d at er iets met haar lichaam is gebeurd. Haar huisarts vertelt wat er is gebeurd en dat brengt haar in een ratrace. Kortom: een goed opgebouwd en spannend boek! Wat mij betreft dus een meesterwerk.
Ik heb het vier van de vijf sterren gegeven, niet om de inhoud van het boek maar wel om de uitgave. De letters vond ik ver schrikkelijk klein en ik had veel moeite het te lezen. Ik d enk dat de uitgever daar aandacht aan moet besteden en ik weet dat het gedaan wordt om papier te sparen maar het moet wel leesbaar blijven! Je doet daarmee de schrijver tekort en je stoot lezers af.

Meer recensies van Daan Fousert